سکوت سازمانی چیست؟ سکوت سازمانی به وضعیتی اشاره دارد که در آن کارکنان به دلایل مختلف مانند ترس از پیامدهای منفی، بیاعتمادی به…
تعهد شغلی چیست؟ تعهد شغلی شاید مهمترین فاکتور برای سنجش کارکنان و پرسنل یک مجموعه باشد. تعهد شغلی میتواند از طریق ایجاد شرایط…
رهبری سازمانی چیست و چه کمکی به سازمانی می کند رهبری سازمانی(Leadership) فرآیندی است که در آن یک فرد یا گروهی از افراد، تلاشهای دیگران در یک سازمان را برای…
استراتژی منابع انسانی چیست؟ استراتژی منابع انسانی یک برنامه بلندمدت به شمار میرود که رویکردهای مربوط به مدیریت نیروی انسانی را در تمامی سازمانها…
یادگیری سازمانی چیست ؟ یادگیری سازمانی (organization learning) به فرآیندی اطلاق میشود که در آن سازمانها دانش و توانمندیهای جدید را برای بهبود عملکرد…
ریسک منابع انسانی چیست؟ ریسک منابع انسانی (Risk Human Resources) به مجموعهای از عوامل و تهدیدهایی اطلاق میشود که ممکن است به دلیل ناکارآمدی،…
سازگاری شغلی چیست؟ مهارتهای سازگاری (Job Adaptability) به تواناییها و راهبردهایی اشاره دارد که افراد را قادر میسازد با تغییرات، چالشها و شرایط…
کار اقماری چیست؟ (قوانین، ویژگیها و حقوق کار اقماری) کار اقماری به نوعی از اشتغال گفته میشود که در آن کارکنان برای مدت زمان مشخصی بهصورت متناوب و دورهای…
اثربخشی سازمانی چیست؟ اثربخشی سازمانی (Organizational effectiveness) به معنای توانایی یک سازمان در دستیابی به اهداف و مقاصد خود به شیوهای کارآمد و…